Κατασκευή eshop: Μάθε τι χρειάζεσαι πριν ξεκινήσεις!
Ετοιμάζεις ένα νέο βήμα προς τις online πωλήσεις, ξεκινώντας από την κατασκευή eshop; Εξαιρετική επιλογή! Πολλές φορές όμως, η αρχική δουλειά μπορεί να σου φαίνεται βουνό. Ειδικά για εκείνους που δεν έχουν ήδη σχέση με τις διαδικτυακές πωλήσεις και ακόμη εντονότερα για τις μικρές επιχειρήσεις.
Μη χάνεσαι και μη πανικοβάλλεσαι! Η σωστή οργάνωση μπορεί να σε βοηθήσει να τελειώσεις την δημιουργία του νέου σου eshop γρήγορα, αποδοτικά και με πολύπλευρα οφέλη για το νέο κατάστημα.
Συγκεντρώσαμε λοιπόν για να σε βοηθήσουμε παρακάτω, όλα τα βασικά στοιχεία που πρέπει να ετοιμάσεις, για να ανοίξεις ένα νέο ηλεκτρονικό κατάστημα με επιτυχία! Οργανώσου σωστά και ξεκίνα με προβάδισμα απέναντι στον ανταγωνισμό.
Κατασκευή Eshop Η μόνη checklist που θα χρειαστείς
Το Sitemap της Ιστοσελίδας
Το Sitemap αναφέρεται στη Δομή του περιεχομένου του νέου eshop. Υπηρεσίες, σελίδες πληροφοριών, portfolio κ.α. συνθέτουν το sitemap, δηλαδή όλα τα στοιχεία που θα έχει το νέο κατάστημα, επιγραμματικά. Προτείνεται η δημιουργία του σε αρχείο excel, ώστε να γίνεται εύκολα κατανοητή και η ιεραρχία των στοιχείων.
Τη Δομή των Κατηγοριών του eshop
Η δομή των κατηγοριών του καταστήματος, χτίζεται εύκολα σε ένα αρχείο excel. Για να γίνεται εύκολα κατανοητή η ιεραρχία τους και η επιθυμητή ταξινόμηση τους. Το δύσκολο κομμάτι εδώ είναι στη σωστή κατηγοριοποίηση του eshop, με βάση τον ανταγωνισμό και την επιθυμητή δομή του. Ξόδεψε όσο χρόνο χρειαστεί στην οργάνωση της κατηγοριοποίησης του νέου σου καταστήματος! Η απόφαση αυτή θα σε ακολουθεί για καιρό και παίζει σημαντικότατο ρόλο στην online πορεία του brand. Σε περίπτωση που χρειαστείς βοήθεια όμως, μη διστάσεις να μας ρωτήσεις για συμβουλές βέλτιστων πρακτικών.
Τα Προϊόντα του eshop
Το πιο σημαντικό σημείο (μαζί με την Κατηγοριοποίηση) για να αφιερώσεις τον περισσότερο σου χρόνο. Πως θέλεις να εμφανίζονται τα προϊόντα του eshop και με ποιες πληροφορίες; Ποια φίλτρα θα ήταν χρήσιμο να τα συνοδεύουν στις σελίδες του καταστήματος; Για περισσότερες πληροφορίες και συγκεκριμένες συμβουλές, διάβασε παρακάτω!
Το Περιεχόμενο (εκτός των προϊόντων)
Όλες οι σελίδες του καταστήματος εκτός από τα προϊόντα, τις κατηγορίες προϊόντων κλπ), που αναφέρονται στο Sitemap. Για παράδειγμα σελίδες about, γενικές πληροφορίες για τα προϊόντα, για συνεργαζόμενα brands, άλλες υπηρεσίες κλπ. Όσο νωρίτερα ξεκινήσεις να σκέφτεσαι το πως να επικοινωνήσεις τα παραπάνω, τόσο το καλύτερο!
Τα Εικαστικά
Όπως το εταιρικό (ή web) λογότυπο του καταστήματος. Άλλα εταιρικά εικαστικά που συνθέτουν το δικό σου brand identity και θα ήθελες να χρησιμοποιηθούν.
Οι διαθέσιμοι Τρόποι Πληρωμής
Δώσε στους επισκέπτες τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν την παραγγελία τους, με διάφορες και ευέλικτες επιλογές. Μπορείς να επιτρέψεις την πληρωμή μέσω αντικαταβολής, κατάθεσης σε τράπεζα, μέσω paypal/viva κλπ και φυσικά τη σύνδεση με τράπεζα για online πληρωμές μέσω κάρτας.
Οι διαθέσιμοι Τρόποι Αποστολής
Επέλεξε αρχικά τις περιοχές αποστολής και στη συνέχεια την ή τις συνεργαζόμενες μεταφορικές εταιρείες ή εταιρείες courer. Αποφάσισε τους χρόνους αποστολής και τυχόν επιλογές γρηγορότερης παράδοσης, με τα αντίστοιχα κόστη. Θα επιτρέπεις την παραλαβή από το κατάστημα ή άλλα pick up points; Ξεκίνα με τα βασικά και χτίσε σταδιακά, ένα συνεχώς αυξανόμενο κοινό εξυπηρέτησης!
Όροι Χρήσης Καταστήματος
Τα κείμενα των σελίδων πληροφοριών του καταστήματος που περιγράφουν όλα τα παραπάνω στοιχεία, θα πρέπει να είναι διαθέσιμα για τους επισκέπτες. Απαραίτητες συνεπώς είναι για ένα eshop οι σελίδες (εκτός των παραπάνω) των Όρων Χρήσης και της Πολιτικής Επιστροφών. Φυσικά αν θέλεις να παρέχεις και επιπλέον στοιχεία για τους πελάτες σου (χρήσιμες πληροφορίες, size guides κ.α.), τόσο το καλύτερο.
Εισαγωγή Προϊόντων στο eshop
Η εισαγωγή των προϊόντων είναι μια χρονοβόρα διαδικασία με τεράστια σημασία στην βέλτιστη λειτουργία του καταστήματος. Η κατάλληλη επιλογή των ιδιοτήτων των προϊόντων, η ομαδοποίηση τους, ο τρόπος παρουσίασης της πληροφορίας και των φωτογραφιών, θα πρέπει να γίνει σωστά και αποδοτικά εξαρχής. Με γνώμονα τις ανάγκες του brand, του κλάδου ενδιαφέροντος και με το βλέμμα στο μέλλον και στα επόμενα βήματα ανάπτυξης του. Στην Craftery Digital Services, είμαστε έτοιμοι να παρέχουμε εξειδικευμένες συμβουλές για την βέλτιστη εισαγωγή και παρουσίαση των προϊόντων, στο νέο σου eshop.
Πέραν των συμβουλών που θα σου δώσουμε, μπορείς να προετοιμάσεις την εισαγωγή των προϊόντων με τα βασικά στοιχεία τους, για να γίνει γρήγορα και σωστά! Προτείνεται και εδώ η χρήση αρχείων excel, τα οποία θα πρέπει να έχουν τις παρακάτω βασικές πληροφορίες, για κάθε προϊόν.
Τον Τίτλο του Προϊόντος
Ομοιομορφία, ομοιομορφία και πάλι ομοιομορφία! Διατήρησε μια σταθερή λογική κατά τη συμπλήρωση των τίτλων των προϊόντων. Με τα ίδια σημεία σε κεφαλαία και κοινή σειρά εμφάνισης της πληροφορίας. Οι τίτλοι δεν θα πρέπει να είναι πολύ μεγάλοι σε μήκος και να μην περιέχουν "περιττές" λέξεις.
Μια Σύντομη Περιγραφή
Περίγραψε το προϊόν μέσα από 1-2 παραγράφους, με τα βασικά στοιχεία που το χαρακτηρίζουν. Προσπάθησε να γράφεις απλά, κατανοητά, αλλά και με γνώμονα το πως θα σε ψάχνουν οι πελάτες σου!
Πλήρης Περιγραφή
Γράψε όλα όσα μπορείς για το προϊόν, που δεν ανέφερες παραπάνω. Όσες πληροφορίες θα είναι χρήσιμες για να γνωρίζουν οι πελάτες, αλλά και ό,τι άλλο στοιχείο έχεις για το προϊόν. Εδώ μπορείς να γράψεις όσο περισσότερα μπορείς και μη φοβάσαι να προσθέσεις το δικό σου προσωπικό στυλ, στον τρόπο γραφής!
Φωτογραφίες Προϊόντων & Videos
Συγκέντρωσε μια τουλάχιστον χαρακτηριστική φωτογραφία για κάθε προϊόν σου. Όσες περισσότερες μπορείς να δείξεις για το καθένα, τόσο το καλύτερο, καθώς θα δίνεις στους επισκέπτες την πλήρη εικόνα για κάθε είδος. Προσπάθησε να διατηρείς τις πρώτες φωτογραφίες όλων των προϊόντων σου ομοιόμορφες. Μην ασχοληθείς ακόμη με διαστάσεις, αλλά φρόντισε όλες οι φωτογραφίες να είναι καλής ανάλυσης και ευδιάκριτες. Σε περίπτωση που έχεις και videos για κάποια προϊόντα, θα μπορείς να παρέχεις μια πλήρη οπτική και χρηστική παρουσίαση τους!
Κωδικοί Προϊόντος
Κάθε προϊόν θα πρέπει να έχει έναν μοναδικό κωδικό. Αντίστοιχα και κάθε παραλλαγή του θα πρέπει να έχει τον δικό της ξεχωριστό κωδικό.
Τιμές και Απόθεμα
Μια στήλη για κάθε προϊόν θα πρέπει να εμφανίζει την αρχική τιμή του. Σε περίπτωση που κάποιο προϊόν θα έχει έκπτωση, αυτή μπορεί να μπει σε μια 2η στήλη στο αρχείο. Ακόμη, κάθε προϊόν θα πρέπει να έχει είτε κάποιο σταθερό απόθεμα (αριθμό τεμαχίων) είτε να είναι σε απόθεμα γενικά, χωρίς περιορισμούς.
Ιδιότητες Προϊόντος
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, καθώς οι ιδιότητες που θα οριστούν στα προϊόντα, συνθέτουν και τα φίλτρα του eshop! Το Χρώμα, το Μέγεθος, η Ενεργειακή Κλάση κ.α. είναι ορισμένες τυπικές ιδιότητες που χρησιμοποιούνται συχνά και στις παραλλαγές των προϊόντων. Πρόσθεσε στο αρχείο excel μια στήλη για κάθε ιδιότητα και συμπλήρωσε σε κάθε κελί όλες τις επιλογές.
Το Brand του Προϊόντος
Εάν έχει το προϊόν κάποια μάρκα κατασκευής ή είναι δικής σας κατασκευής, δηλαδή OEM (Original Equipment Manufacturer).
Ετικέτες Προϊόντος
Υπάρχει κάποιος χαρακτηρισμός για τα προϊόντα που δεν εμφανίζεται ως Ιδιότητα σε αυτά ή ως Κατηγορία; Τότε μπορεί να προστεθεί ως ετικέτα! Δίνοντας στους επισκέπτες έναν εναλλακτικό τρόπο εύρεσης αυτού που ψάχνουν ή παράλληλων επιλογών πώλησης.
Άλλες Πληροφορίες
Τα παραπάνω αποτελούν όλα τα βασικά στοιχεία για την πλειονότητα των προϊόντων που συναντούμε σε online shops. Πέραν αυτών και ανάλογα με τον κάθε κλάδο, μπορεί να υπάρχει η ανάγκη συμπλήρωσης εξαρχής και περισσότερων απαραίτητων στοιχείων. Όπως διαστάσεις συσκευασιών, βάρος, barcodes, GTINs κλπ. Αν έχεις όμως έτοιμα τα παραπάνω, ότι επιπλέον χρειαστεί, θα μπορείς να το προσθέσεις άμεσα και χωρίς κόπο!
Είστε Έτοιμοι!
Πέραν των παραπάνω, θα ήταν χρήσιμο να συγκεντρώσεις και όποια άλλη πληροφορία έχεις κατά νου. Είτε για το πως θα ήθελες να δείχνει το νέο eshop, άλλες λειτουργίες που ίσως χρειάζεται, ακόμη και παραδείγματα για εκείνα που σου αρέσουν! Γενικά, όποια επιπλέον στοιχεία συγκεντρώσεις για να είναι έτοιμα για τη φάση της κατασκευής, θα βοηθήσουν στο να έχεις ένα αποτέλεσμα που θα σε ικανοποιήσει πλήρως.
Είσαι όμως πλέον έτοιμος να ξεκινήσεις! Υπάρχουν και άλλα για να μάθεις και μυστικά για να βελτιώνεις συνεχώς το κατάστημα σου. Όμως με τα παραπάνω στοιχεία, θα είσαι πια έτοιμος να ανοίξεις ένα λειτουργικό και επιτυχημένο eshop. Κάνε το άλμα προς τις online πωλήσεις με σταθερά και στοχευμένα βήματα. Χωρίς να το φοβάσαι και χωρίς να χάνεις περιττό χρόνο, έχοντας και την Craftery Digital Services δίπλα σου σε κάθε βήμα.