Bio σε Facebook & Instagram: Συμβουλές για να το φτιάξεις τέλεια!
Όταν δημιουργούμε για πρώτη φορά ένα νέο προφίλ, το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να συμπληρώσουμε το bio. Το bio, δηλαδή η περιγραφή του βιογραφικού μας, είναι το πρώτο πράγμα που διαβάζει ο χρήστης. Θα χρειαστεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα για να σχηματίσει μια πρώτη εικόνα για εμάς. Όμως αυτό που έχει σημασία είναι ότι μαθαίνει αμέσως όλα όσα είναι χρήσιμα για την επιχείρηση μας. Με λίγα λόγια, οι bio πληροφορίες θα έλεγε κανείς πως είναι το αναγνωριστικό σημείο με τον επισκέπτη του προφίλ μας.
Τι πρέπει να προσθέσω;
Πώς ξέρω ότι οι πληροφορίες που παρουσίασα είναι σωστές;
Μήπως πρέπει να βάλω κι άλλα;
Είναι σωστός ο τρόπος που τα έγραψα;
Ας εξετάσουμε τα στοιχεία ένα – ένα με τη σειρά
Πρώτα από όλα, πρέπει να τονίσουμε ότι η κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή. Αυτό σημαίνει ότι οι ανάγκες διαφέρουν με βάση την κατηγορία της επιχείρησης και τη φιλοσοφία της. Όπως επίσης, ότι υπάρχουν διαφορές μεταξύ των social media platforms. Εμείς θα εστιάσουμε στο Instagram και το Facebook, επειδή αποτελούν τα βασικά εργαλεία προώθησης και μέσα διάδοσης, σήμερα.
Ωστόσο υπάρχουν 5 βασικά στοιχεία που δεν μπορούν να λείπουν από κανένα bio!
- Βελτίωσε το Όνομα Χρήστη
- Δείξε ποιος είσαι!
- Ας ενισχύσουμε την μοναδικότητα σας
- Πρόσθεσε την πινέζα σου
- Τελική σημείωση: links, links, links
1) Βελτίωσε το Όνομα Χρήστη
Μπορεί να φαντάζει περίεργο, όμως είναι αλήθεια. Πολύ συχνά, παρατηρούμε ότι οι επιχειρήσεις διαφοροποιούν το όνομα χρήστη με το όνομα που τοποθετείται στο bio. Πιο συγκεκριμένα, η μορφή, τα στοιχεία και η γραμματοσειρά που χρησιμοποιούμε, θα πρέπει να είναι ομοιόμορφα για να καταφέρουμε να έχουμε ξεκάθαρη αναγνώριση του τίτλου μας.
Το όνομα χρήστη με το όνομα στο bio και το logo, θα πρέπει να παρέχουν την ίδια πληροφορία
Με αυτόν τον τρόπο επιβεβαιώνουμε την επωνυμία της επιχείρησης σε κάθε σημείο της bio περιγραφής. Χωρίς να φέρνει τον επισκέπτη σε δύσκολη θέση να σκεφτεί αν θα χρειαστεί να το αναζητήσει με διαφορετικό τρόπο (σε άλλη γλώσσα, με επιπλέον λέξεις, επιπλέον σημεία στίξης κλπ). Αξίζει να αναφέρουμε και ορισμένες λανθασμένες τακτικές που συναντάμε συχνά:
- Ως όνομα χρήστη έχουμε την επωνυμία της επιχείρησης και ως όνομα bio, το όνομα του ιδιοκτήτη.
- Εμφανίζεται διαφορετικό όνομα στο λογότυπο, με διαφορετικό όνομα bio και όνομα χρήστη.
- Δεν υπάρχει κανένα όνομα στην bio περιγραφή.
2) Δείξε ποιος είσαι!
Σε αυτό το σημείο είναι απαραίτητο να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση τόσο στο Instagram bio, όσο και στο Facebook bio. Εδώ, συνήθως γράφουμε λίγα λόγια για την επιχείρηση. Οπωσδήποτε ορίζουμε την ιδιότητα μας, όπως επίσης τις υπηρεσίες που προσφέρουμε, σε τι θα βοηθήσουν, την πρόταση μας και τη φιλοσοφία μας. Ωστόσο για το Instagram bio, συχνά τα προφίλ προτιμούν κάποιο σλόγκαν ή το μότο της επιχείρησης τους. Μια ατάκα που καθορίζει τη φιλοσοφία και τον τρόπο που την εκπροσωπούν οι άνθρωποι της.
Στο Facebook bio από την άλλη, έχουμε μια πιο ενισχυμένη έκδοση της περιγραφής. Το Facebook δίνει τη δυνατότητα να γράψουμε σε αυτό, όσες λέξεις θέλουμε. Όμως εμείς υποστηρίζουμε πως θα πρέπει να υπάρχουν τόσες πληροφορίες, ώστε να βοηθούν τους χρήστες να καταλάβουν την ταυτότητα της επιχείρηση, αλλά και να τους καθοδηγήσει στην πλοήγηση του website. Αν ωστόσο δεν υπάρχει ιστοσελίδα, τότε θα ήταν καλό να παρουσιάσουμε μια μικρή εικόνα για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα.
Παρουσίασε τη διαφορετικότητα της επιχείρησης σου, εξαρχής!
3) Ας ενισχύσουμε την μοναδικότητα σας
Να σημειωθεί βέβαια, πως ο κλάδος της επιχείρησης και συνεπώς του προφίλ, παίζουν καθοριστικό ρόλο. Θα ήταν καλή ιδέα αν παρέχετε κάποια ιδιαίτερη κατηγορία υπηρεσίας ή προϊόντων, να υπάρχει στην bio περιγραφή. Έτσι θα δοθεί έμφαση στην μοναδικότητα του προφίλ. Με λίγα λόγια, η χρήση των σωστών keywords θα προσελκύσει ευκολότερα το στοχούμενο κοινό. Για παράδειγμα: vegan- gluten free διατροφή, healthy life, handmade, executive services, κ.α.
Αν διαθέτετε κατάστημα, στο bio θα μπορούσαμε να προσθέσουμε το ωράριο, τα προϊόντα, τις παροχές κτλπ. Αν πάλι αφορά επιχείρηση, σίγουρα οι υπηρεσίες που προσφέρει είναι αναπόσπαστο στοιχείο της περιγραφής. Μια πληροφορία του bio, την οποία δεν μπορεί να παραλείψει κανείς, είναι τα στοιχεία επικοινωνίας. Ειδικά στο Facebook bio, η απουσία τηλεφώνου ή email στερεί εμπιστοσύνη από τον επισκέπτη, οπότε είναι δύσκολο να πιστέψει την αυθεντικότητα του.
Ολοκλήρωσε ένα τέλειο bio με αυτά τα δύο τελευταία βήματα
4) Πρόσθεσε την πινέζα σου
Είναι σημαντικό, κυρίως σε κάποιες περιπτώσεις που αφορά freelancers (φωτογράφους, γραφίστες, ζαχαροπλάστες, κατασκευή κοσμημάτων κλπ) να διευκρινίσετε την διεύθυνση σας ή τουλάχιστον ποια είναι η βάση σας και ο τόπος δραστηριότητας σας. Με αυτόν τον τρόπο, θα δώσετε την ευκαιρία στους χρήστες να καταλάβουν αμέσως από το bio ότι υπάρχουν και άλλες επιλογές που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του, τις οποίες δεν θα μπορούσαν να βρουν με κάποιον άλλο τρόπο.
5) Τελική σημείωση: links, links, links
Σε αυτό το στοιχείο θέλουμε την προσοχή σας. Ο λόγος είναι απλός. Στην περιγραφή bio είναι απαραίτητο και αναγκαίο να υπάρχει link (σύνδεσμος) που συνδέει το εκάστοτε προφίλ με το website της επιχείρησης. Ασχέτως κατηγορίας/κλάδου, το link οδηγεί τον επισκέπτη στην επίσημη ιστοσελίδα που εκεί θα μπορέσει να βρει όλες τις επιπλέον πληροφορίες, να μελετήσει και να αναλύσει τις επιλογές. Παρόλα αυτά αν δεν υπάρχει επίσημο website θα πρέπει να συνδέσουμε τα προφίλ μεταξύ τους. Για παράδειγμα στο bio του Instagram να παραπέμπει στο προφίλ του Facebook, όπου εκεί θα έχουμε φροντίσει να υπάρχουν περαιτέρω πληροφορίες για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα μας.
Στην Craftery Digital Services, μελετάμε και εξετάζουμε τις λεπτομέρειες κάθε κλάδου
Η Craftery Digital Services έχει μελετήσει και εξετάσει τις λεπτομέρειες κάθε κλάδου, για να μπορεί να παρουσιάσει την καλύτερη εκδοχή της επιχείρησης σας. Μην ξεχνάτε ότι το κάθε μέσο social media, διαθέτει διαφορετικές προϋποθέσεις που πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας. Οι πληροφορίες του bio σηματοδοτούν την εμπιστοσύνη του κοινού, δηλαδή ότι υπάρχει ένα ενημερωμένο και επίκαιρο προφίλ που θα καλύψει τις ανάγκες του.
Ελάτε να συζητήσουμε μαζί κάθε πιθανότητα για την αποτελεσματικότερη παρουσία του bio σε Instagram και Facebook. Στη Craftery σχεδιάζουμε και υλοποιούμε την Social Media Marketing στρατηγική για εσ