
Βελτίωσε τη Social Media Στρατηγική σου
Γνωρίζεις ήδη πολύ καλά, ότι για την προβολή και την προώθηση της επιχείρησης σου, τα Social Media σου λύνουν τα χέρια. Αυτό σημαίνει πως έχεις εντοπίσει την ανάγκη για μια ολοκληρωμένη Social Media στρατηγική.
Κάθε επιχείρηση μικρή ή μεγάλη έχει πλέον τη δυνατότητα να επικοινωνεί άμεσα με τους καταναλωτές της (ή αλλιώς τους χρήστες των social media), δημιουργώντας μια αμφίδρομη αλληλεπίδραση. Το πρώτο βήμα προς την επιτυχία της διαδικτυακής σου επωνυμίας, δεν είναι άλλο από την χάραξη μιας κατάλληλης Social Media στρατηγικής.

Ορίζουμε αρχικά, ξεκάθαρους και συγκεκριμένους στόχους. Αν θέσουμε μόνο λίγες ερωτήσεις στον εαυτό μας, θα μας βοηθήσει να προγραμματίσουμε τις κινήσεις μας με μια συγκεκριμένη πορεία.
Ποιοι είναι οι στόχοι μου;
Ποια η κατεύθυνση που θέλω να ακολουθήσω;
Σε ποιο κοινό στοχεύω;
Ποιο είναι το διαθέσιμο budget που διαθέτω;
Είναι η στιγμή, που πρέπει να αναλογιστείς:
- αν η επιχείρηση σου ξεκινάει τώρα να χτίζει την διαδικτυακή της επωνυμία
- αν είχε παλιά ενεργή δράση στα Social Media αλλά έχει χάσει τον ρυθμό της, οπότε επιθυμεί να ανακτήσει τα προφίλ της
- ή αν ακόμη, έχεις μια εδραιωμένη επιχείρηση που θέλει παρόλα αυτά να ενισχύσει την φήμη της και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Social Media).
Μην ξεχνάς ποιος είσαι!
Το επόμενο στάδιο: Ο τρόπος επικοινωνίας με τους χρήστες. Θα πρέπει να ορίσεις το είδος και το ύφος του περιεχομένου σου. Η επιτυχία μιας Social Media στρατηγικής είναι η μοναδικότητα του περιεχομένου της. Πιο συγκεκριμένα πρέπει να επιλέξουμε τα γραφικά ή αλλιώς την επίσημη ταυτότητα της επωνυμίας. Εννοείται η χρήση φωτογραφιών και βίντεο έχουν τον κυριότερο λόγο στην Social Media παρουσία και σαφώς στην Social Media στρατηγική μας.
Δώσε προσοχή στα παρακάτω βήματα!
Επέλεξε τα κατάλληλα κανάλια επικοινωνίας. Θα πρέπει να μάθεις που βρίσκεται το κοινό σου. Βασικό κριτήριο αποτελεί ο κλάδος της κάθε επιχείρησης. Για παράδειγμα αν το brand αφορά ρούχα, εστιατόρια, ξενοδοχεία, προσωπικούς λογαριασμούς κα. Με σιγουριά μπορούμε να αναφέρουμε ότι το Facebook και το Instagram, αποτελούν τα δύο βασικά εργαλεία που χρησιμοποιούν οι χρήστες του διαδικτύου.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να προσθέσουμε κι άλλο ένα στοιχείο για την τελική ευθεία της Social Media στρατηγικής.
Θα μιλήσουμε για την ολοκληρωμένη επικοινωνιακή στρατηγική!
«Η ενοποίηση όλων των προσπαθειών που αφορούν στις επικοινωνιακές δραστηριότητες, ώστε να στέλνουν ένα συνεπές και πειστικό μήνυμα στο στοχευμένο κοινό.» (Wells, Burnett και Moriarty 2000). Πώς δηλαδή, θα βρούμε τεχνικές και έμπνευση για πρακτικές μάρκετινγκ, έχοντας όμως ως βασικό γνώμονα την φιλοσοφία της επωνυμίας μας.
Μια ολοκληρωμένη στρατηγική πρέπει να πληρεί συγκεκριμένες προϋποθέσεις
- Coverage (Κάλυψη)
- Contribution (Συνεισφορά)
- Commonality (Ομοιομορφία)
- Complementarity (Συμπληρωματικότητα)
- Versatility (Προσαρμοστικότητα)
Πάμε να εξετάσουμε αυτά τα κριτήρια σε μια σύγχρονη διαδικτυακή επιχείρηση/p>
Το πρώτο στοιχείο της κάλυψης έχει να κάνει, κατά πόσο οι κινήσεις που επιλέξαμε έχουν αγγίξει το στοχευμένο κοινό, αλλά και τα κανάλια-μέσα δικτύωσης. Σε μια ενεργή Social Media στρατηγική θα πρέπει να μελετήσουμε προσεκτικά τα ενδιαφέροντα και το περιεχόμενο που αγαπούν οι χρήστες.
Στην συνεισφορά προσέχουμε αν όσα έχουμε κάνει, καταλήγουν στην διαμόρφωση θετικής στάσης του κοινού. Χτίζοντας τη διαδικτυακή επωνυμία μας στα Social Media, θα καταλάβουμε γρήγορα πως τα συναισθήματα του κοινού είναι αυτά που θα επιφέρουν οφέλη στην μακροχρόνια στρατηγική μας. Ωστόσο, ποτέ δεν πρέπει να προτρέχουμε.
Η συνέπεια και η συνεκτικότητα της εικόνας μας παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία. Παρατηρούμε πολύ συχνά, ότι οι επιχειρήσεις δεν διατηρούν την ίδια συνέπεια στα Social Media που εκπροσωπούν ή δυστυχώς δεν έχουν καθόλου. Σαφώς αποτελεί μια λάθος Social Media στρατηγική.
Στην συμπληρωματικότητα, ουσιαστικά, εξετάζουμε τις περισσότερες προοπτικές της επιχείρησης μας, που μπορούν να εξελίξουν την επωνυμία μας. Όπως επίσης, επιπλέον εργαλεία που θα αποδώσουν καλύτερα στην νέα μας Social Media τακτική.
Η προσαρμοστικότητα μοιάζει με μια νέα πρόκληση. Το μήνυμα της τακτικής μας, θα πρέπει να έχει το ίδιο αποτέλεσμα και να προσελκύσει κοινό από κάθε μέσο (Facebook, Instagram, Google, κα). Το μήνυμα της διαφήμισης, για παράδειγμα, στα Social Media θα πρέπει να προσαρμοστεί και στις διαφημίσεις της Google, ώστε να αποδώσει το ίδιο και στα δύο κοινά-στόχους.
Ο στόχος για μια μακροχρόνια και σταθερή επωνυμία στον κυβερνοχώρο, είναι μονόδρομος. Δώσε την ευκαιρία στην επιχείρηση σου για μια επιτυχημένη Social Media στρατηγική. Η έμπειρη ομάδα της Craftery Digital Services, είναι εδώ για σένα. Μπορούμε να οργανώσουμε μαζί την καλύτερη στρατηγική για την επιχείρηση σου!